KOSZTORYS

Ilekroć planowałem jakąś wyprawę, zastanawiałem się jakie będą jej koszta bezpośrednie. Niestety mało kto podaje szczegóły opisując ile i na co wydał. Tak naprawdę to nie znalazłem ani jednej wyprawy z przedstawionym kosztorysem. Jest o tyle przydatny choćby z takiego względu by mieć przybliżone wyobrażenie jakiego rzędu kosztach rozmawiam oraz jakie pozwolenia i wizy są wymagane. Kosztorys przedstawia wszystko czarno na białym. Ubolewam bardzo ze takiej rozpiski nie robiłem na swoich wcześniejszych czterech wyprawach. Teraz wiedziałbym, co sie zmieniło i jak kształtowały się ceny. By nie popełnić tego błędu ponownie przedstawiam kosztorys DUNA REAKTYWACJA EXPEDITION. Koszta wyprawy są to koszta bezpośrednie związane tylko i wyłącznie z tą wyprawą bez kosztów pośrednich takich jak nabycie sprzętu, którego zakup rozłoży się w czasie na kilka czy kilkanaście lat.

przechodząc do rzeczy przedstawiam już poniesione i zaplanowane wydatki:

  1. Pozwolenie na Chan Tengri/Pik Pobiedy/Pik Lenina – 125 zł
  2. samolot w dwie strony (Lwów- Biszkek, Biszkek- Lwów) – 1550 zł
  3. przejazd do Lwowa: 50 zł
  4. wiza do Tadżykistanu: 55$ + GBAO + 60 zł = 200zł
  5. ubezpieczenie wysokogórskie: PZU WOJAZER – 800 zł
  6. Przejazd marszrutka z lotniska w Biszkeku na dworzec – 20 zł
  7. transport marszrutka z Biszkek do Karakol – 40 zł
  8. transport jeepem z Karakol do Mayda Adyr , a nawet Atjalo – 200 zł
  9. benzyna i gaz – 100 zł

10.prowiant, jedzenie – 300 zł

11.transport jeepem z Atjalo/Maya Adyr do Karakol – 200 zł

12.transport marszrutka z Karakol do Biszkeku  – 40 zł

13.transport marszrutka z Biszkeku do Osh – 40 zł

14.transport marszrutka z Osh do Sary Tash – 20 zł

15.transport marszrutka z Sary-Tash do granicy kirgisko-tadżyckiej w Karamyk – 40 zł

16.”nieznana opłata” za przekroczenie granicy w Karamyk – 200 zł

17.transport z granicy kirgisko – tadżyckiej do Dżirgital – 50 zł

18.transport z Dżirgital do granicy tadżycko – kirgiskiej – 50 zł

19.transport z granicy tadżycko – kirgiskiej na Polane Cebulowa pod Pikiem Lenina – 100 zł

20.transport jeepem z Polany Cebulowej pod Pikiem Lenina do Sary Tash – 50 zł

21.transport marszrutka z Sary Tash do Osh – 50 zł

22.transport marszrutka z Osh do Biszkeku – 50 zł

23.doładowanie telefonu satelitarnego 100$ = 320zł

24.Aktywacja SPOT GPSa + tracker – 99$+40$ =139$ = 450 zł

Na dzień 1 czerwca 2013 powyższe koszta wyprawy zamykają się w kwocie 4400 zł

Po wyprawie weryfikacji ile naprawdę kosztował wyjazd.

Przewiduję też „koszta awaryjne”, których będę sie starał unikać wszystkimi możliwymi sposobami. Nie wykluczam jednak, że i one mogą wpłynąć na sumę ostatecznego rozrachunku. Na chwilę obecną nie są one przewidziane w kosztorysie głównym.

  1. helikopter z Mayda-Adyr do bazy na lodowcu Inlychek -  180E
  2. helikopter z lodowca Inlychek do Mayda Adyr – 180E
  3. Mini pakiet (w tym helikopter) na Pik Kommunizma i Pik Korzeniowskiej: 1200 E (!)
  4. Samolot Biszkek – Osh – 40 Euro
  5. samolot Biszkek – Dushanbe – 117 Euro
  6. samolot Dushanbe – Biszkek – 110 Euro

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>